צור עמנו קשר:
 
 
 
 
 
 
 
 

ניהול מערכת ספרי החשבונות בעסק

על פי הוראות פקודת מס הכנסה חובה על כל בעל עסק ומשלח יד לנהל פנקסי חשבונות, מיד עם תחילת פעילות העסק, לפי הכללים וההוראות שקבע נציב מס הכנסה ובהתאם לסוג העסק או משלח היד.

פרטים נוספים על הפנקסים שעליך לנהל ניתן לקבל במשרד השומה.

להזכירך - יש לרשום כל תקבול בספרים (כמו: מזומן, שיק שיק דחוי, מקדמה על חשבון, כרטיס אשראי) - מיד עם קבלתו.

אם אינך יכול לנהל את הפנקסים שנקבעו בהוראות, ניתן להגיש לפקיד השומה בקשה מנומקת להקלה בניהול הפנקסים.

עוסק פטור או עוסק זעיר במע''מ אינו פטור מחובת ניהול פנקסים למס הכנסה, אלא אם קיבל פטור או הקלה בכתב מפקיד השומה.

לתשומת לבך, במקרים מסוימים כגון השכרת דירה למגורים או קבלת ריבית מהבנק, אין חובה לנהל פנקסים, אך יש חובה לדווח על כך בסוף השנה עם הגשת הדו''ח השנתי.